PESANAN SKK

# LINTASAN PESANANSKK HEBAT! HEBAT! HEBAT!. SILA JAGA SOP TERKINI UNTUK MEMASTIKAN SK KERUBONG TIDAK DIJANGKITI COVID19

Wednesday, October 01, 2014

ithink @SKK

Date: 1st October 2014

CONGRATULATION to our ithink members.  We were completed our in house tranning for ithink.

What is ithink?..

https://www.ithinkonline.org.my


Program i-THINK merupakan projek bersama oleh Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) dan Agensi Inovasi Malaysia (AIM). Pelancaran program rintis i-THINK telah pun dirasmikan oleh YAB Dato' Seri Mohd Najib bin Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia pada 13 Mac 2012 di bangunan Parlimen dan 10 buah sekolah telah terpilih dalam projek rintis i-THINK. Program i-THINK akan diperluaskan ke 500 buah sekolah di Malaysia pada tahun 2013 dan semua sekolah pada tahun 2014.

10 buah sekolah rintis di Malaysia: 1. SK. Kiaramas - WP Kuala Lumpur 2. SK. Paya Pulai - Pahang 3. SK. Pusat Bukit Besar - Terengganu 4. SK. Tan Sri Datuk Hj. Mohamad - Sarawak 5. SJKT Port Dickson - Negeri Sembilan 6. SJKC Wen Hua, Batu Berendam - Melaka 7. SMK. Tun Hussien Onn - Pulau Pinang 8. SMK. Convent Muar - Johor 9. SMK Gaal - Kelantan 10. SMK. Kota Merudu – Sabah

Melalui Program i-THINK, 8 PETA PEMIKIRAN yang diperkenalkan dengan tujuan dan objektif yang berbeza di samping proses pemikiran masing-masing dapat diaplikasikan dalam proses Pengajaran Dan Pembelajaran di dalam kelas mengikut topik yang bersesuaian dengan Peta Pemikiran yang dipilih.

Our in house tranning was done by Pn Izalina. We have learnt many things.




No comments:

Post a Comment